lördag 29 november 2008

Foglossning

Japp så har man då råkat ut för det alla pratar om, foglossning! Suck....natten mellan torsdag och fredag höll jag på att krevera. Jag kunde inte ligga, stå eller sitta för att jag hade så ont. Jag provade att ta en alvedon och använde värmekudden men det hjälpte inte, så jag låg och kämpade med att sova ända till halv sex när jag inte orkade ha ont mer. Jag började gråta hejdlöst och satte mig upp och vankade fram och tillbaka. P fick lov att ringa sjukvårdsupplysningen och se om vi kunde få komma in men icke sa nicke hon tyckte att vi skulle ringa barnmorskan vid åtta istället. Jaha och hur f-n skulle jag kunna sova tänkte jag men pehr gick ner och värmde kudden så den var kokhet och tack vare att jag var så trött somnade jag äntligen. Tyvärr kunde jag ju inte åka till vfu:n så P hade ringt till I när jag sov och sa att jag inte skulle komma. Jag sov faktiskt till elva och då följde jag med P ut med hundarna (vi har nicki i helgen), om jag säger såhär den promenaden gick riktigt sakta. Under dagen pratade iallafall P med barnmorskan och hon sa att det var foglossning så det var bara att ta alvedon och träna. Hon sa även att jag fick ta två alvedon vilket jag inte trodde så det gjorde jag och smärtan avtog lite. Så så är det med mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen stackare. Kramkram

Anonym sa...

hur långt har du kvar? Jobbigt med foglossning!
Kram Erica

Anonym sa...

Jag lovar att det kan gå över. Jag hade en vecka med sådan värk att jag grät på jobbet (jag jobbade 100% inom vården) men efter den otroligt jobbiga veckan försvann det o kom inte tillbaka. Tänk positivt