fredag 27 februari 2009

Misslyckades

Var på ett vändningsförsök idag då barnet sitter i säte, men det misslyckades! Så nu blir det planerat kejsarsnitt den 17:e mars, så bebben kommer den 17:e!
Vändningsförsöket gjorde nåt så grymt ont så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Det var två läkare som försökte, den första tog i så hon blev helt röd i ansiktet och skakade och sen hämtade hon en manlig kollega som tog i ännu mer men bebben ville inte vända sig iallafall. Och jag har ont och är helt slut nu, jag bara låg och skakade, men jag vet iallafall att jag skulle klara en förlossning i och med att jag klarade det här så det känns ju bra :P

Det finns en lite chans att bebben vänder sig själv och gör han/hon det då blir det inget kejsarsnitt men sannolikheten att det ska hända är tydligen väldigt liten. Det är inte klokt egentligen om två veckor finns bebisen här! Håll tummarna för oss!

2 kommentarer:

Stina sa...

Stackare som blev helt slut och fick så ont :( Hoppas att bebben vänder sig men som jag smsade, det är ju skönt att de har koll på läget om det blir snitt. Sköt om er nu och ha en skön helg! *kram*

Anonym sa...

Ja skönt att ändå veta när bebisen kommer. O planerat snitt är trevligare än akutsnitt iom att man då får gå igenom det mesta av värkarbetet som gör ont ont ont. Ses på måndag - kramkram