söndag 22 mars 2009

Siri


Hej alla! Jag vet att jag inte har uppdaterat sen vi kom hem men här kommer det. Som ni ser på överskriften så blev det en liten Siri. Hon föddes 090317, kl 8.32, vägde 3165g och var 48 cm lång.

Operationen gick bra, det var lite väntan då de hade ganska mycket tryck på OP så vi kom inte in förrän vid kl 8 (vi var ju där redan kl 6). Bedövningen satte sig lite högt på mig så jag började spy men jag fick då medicin och sen gick allt bra. Vi var överlyckliga när vi fick höra det lilla skriket, så fick jag henne på bröstet direkt och det var ju solklart en liten Siri, vilket gjorde P så glad att han började gråta. Sen tog det nästa en timme för läkarna att sy ihop mig men sen fick vi åka till BB och bara vara. Tyvärr var det så fullt på BB så vi hamnade i ett dubbelrum och P fick ingen säng så han satt och sov i en fotölj stackaren. Detta gjorde att jag bara ville hem och som tur var kom amningen igång direkt i princip och visst hade jag ont men det finns ju värktabletter, så jag tjatade mig till att få åka hem redan dagen efter. Kl 19.30 090318 åkte vi alltså hem och sen dess har vi varit hemma :D. Allt har gått bra, de var lite oroliga för hennes vikt då hon gick ner ganska mycket de första dagarna men vi var och vägde henne igår igen och då hade hon gått upp 100 g så allt är bara bra.

Tack alla för alla presenter och grattulationer, ni är helt underbara.

(Hon är så himla lik P när han var liten, så det blir nog en pappas tjej ;D)

P.S Det kommer lite bättre bilder på lillstumpan (P:s smeknamn på Siri) senare! D.S

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis grattis, igen :-) Hon är verkligen söt och ser ju ut som en Siri. Hoppas ni mår bra! Kramkram

Anonym sa...

Grattis för lilla flickan Siri!! Hon ser ju helt underbar ut!! Grattis grattis och hoppas vi får se på den lilla söta snart :)

Många kramar från Malin i grupp J

Anneli sa...

Maria S:s lillsyrra Anneli här. Hej hej o grattis till tjejen. Visst suger det att behöva dela rum på BB. Det gör ju så att man vill åka hem så fort som möjligt. Man kan ju inte riktigt slappna av o njuta där på BB om man måste ha ett annat par på rummet att anpassa sig till. Men men, skönt att allt gått bra iaf o att ni verkar ha det bra därhemma med den lilla. Mvh// Anneli

Jeanette1981 sa...

Grattis =)