fredag 21 januari 2011

Ny matsalsmöbel?




Nej inte direkt, men det ser nästan ut som nytt. Mamma kom nämligen hit idag och hjälpte mig klä om stolarna till matsalsbordet och det blev görsnyggt! jippie, måste säga att jag är så grymt nöjd med ommöbleringen i vardagsrummet.

Annars har dagen varit ganska lugn. Siri bestämde sig på em för att hon ville potträna (vilket betyder att hon inte ville sätta på sig blöjan :P) så hon fick ha trosor på sig och sen tog vi ut pottan i vardagsrummet. Varannan minut drog satte hon sig på pottan men tyvärr kom det inget i pottan ändå, men vi får kämpa på!

Jag har trott att min saknad och sorg efter Tusse hade lugnat ner sig men nu mot kvällningen sa P att vi hade haft besök av Tusse inatt. Tydligen så hade han drömt att Tusse låg under köksbordet inatt och när jag fick höra det högg det till i hjärtat på mig och jag ville bara gråta. Jag saknar honom så makalöst mycket, men jag försöker inte tänka på det. Jag hoppas det kommer lugna sig så jag kan skratta när jag tänker på honom istället för att gråta :( men det kommer nog lösa sig!

Inga kommentarer: