tisdag 18 januari 2011

Saknaden och framstegen


Idag har det varit jobbigt för både mig och vår andra katt. Tusse och Tindra låg alltid och sov tillsammans och de var helt enkelt bästa vänner. Så Tindra har gått och letat hela fm efter Tusse vilket har varit riktigt jobbigt att höra. Alla säger att hon inte kommer behöva en ny katt som sällskap då vi har Alfons men ibland undrar jag iallafall om det inte vore bättre. Hon har ju aldrig varit ensam katt, men jag vet inte vi får väl se om hon lugnar sig. Själv har jag mest känt mig arg idag, har inte haft nån vidare lust med någonting och har varit irriterad på allt men som tur är har jag två små gullungar som tvingar mig att göra saker.

Vet inte vad jag skulle göra utan de. Det händer så mycket med Jojje just nu, för bara ett par dagar sen lärde han sig krypa ordentligt och idag lärde han sig att stå på knä när han håller i något. Han var överlycklig och började nästan hoppa upp och ner :D
Och Siri börjar nog komma in i 2årstrotsen tror jag för idag vägrade hon att lyssna på mig, det är tur hon är så go som hon är annars skulle man nog bli galen. Samtidigt som all trots kommer börjar hon prata mer och mer. Igår sa hon morfar för första gången (oppa) och idag tyckte jag hon sa pappa jobbar. Hon leker jättemycket nu så jag måste dra iväg oss till nån öppen förskola oftare så hon får leka med andra barn för även om hon försöker dra med Jojje i leken hänger han inte riktigt med :P

Nej nu blir det lite tv sen sova! Godnatt!!!

Inga kommentarer: