söndag 4 januari 2009

2009


Shit vad tiden går fort det är redan 2009. Mycket hände under 2008 så här kommer lite av det:
* Första halvåret jobbade jag som elevassistent vilket var jätteroligt samtidigt som det var jobbigt att pendla mellan Norpan och K-holm.
* P fick fast tjänst på jobbet, vilket betydde massor både för honom och mig.
* Sen fick jag för mig att söka till lärarhögskolan för att se om jag kom in och att jag skulle ha något att göra om jag inte fick mer jobb. När sedan beskedet kom att jag hade kommit in valde jag att hoppa på skolan, det var ingen idé att vänta mer.
* Precis innan skolstarten fick vi vårt glädjebesked, vi skulle bli föräldrar. Glädjen var stor då vi hade velat detta ett bra tag.
* Nästan två hela kurser är gjorda nu när det nya året har börjat-

Vad händer då detta år?
* Förhoppningsvis ska jag hinna gå den tredje kursen klart innan jag blir hemma. Kursen slutar samma vecka som födseln ska ske, så håll tummarna för mig :D
* Vi ska bli föräldrar, i slutet av mars ska lilla pyret dyka upp vilket både är skrämmande och spännande men vi längtar.
* Sedan blir jag hemma resten av året med pyret och rår om oss alla!

Så ser planerna ut iallafall! Hur ser era planer ut?

2 kommentarer:

Anonym sa...

yay! - Pehr

Stina sa...

Låter som att 2009 kommer bli ett mysigt år för er!! :) Håller tummarna för att du hinner med 3:e kursen innan pyret kommer