torsdag 29 januari 2009

Jaha så...


...är jag tydligen helt färdig med andra kursen. Jag klarade alltså tentan! Jag är helt chockad, fattar inte hur det här har gott till men skönt är det. Nu kan jag koncentrera mig på nuvarande kurs och på bebben. Allt börjar bli lite jobbigt i och med att jag blir så trött för så lite men det löser sig nog.

Vi var på ultraljud i måndags och fick då veta att bebben väger lite lite så nu ska vi tillbaka om en vecka igen och se så att bebben följer sin viktkurva. De trodde inte det var något att oroa sig över men de måste bara kolla så att kurvan följs. Sen fick vi även veta att pyret sitter i sätesställning, men det är ju några veckor kvar innan vändningen ska vara gjord så det var heller ingen fara. Vi bad om att få ett kort men eftersom bebben inte vill vara med på kort blev det ett dåligt kort på handen så det är inget att visa, vi får se om vi kan få något bättre nästa gång.

Vi håller på och letar skötbord för fullt nu, det vi har fallit för är Trolls skötbord på ben, så om det är någon som har ett sådant till salu hör av er då!

Ska bli så roligt på söndag när jag, S och J ska till Ikea, det är ju så länge sen jag kunde shoppas så det ska bli superkul. Ska väl se till att hämta babysittern då också.
Nej nu ska jag vila lite innan sista föräldrakursen!

4 kommentarer:

Line sa...

Bravo tjejen! Va duktig du är!
Klart bebben vill vara ifred därinne, inte bli fotad :)

goselosan sa...

Tack! Haha ja men hur ska det bli när han/hon kommer ut då, inget kul om bebben inte vill bli fotad då ju :P

Anonym sa...

Hej, hoppas helgen varit bra. Kan inte du maila mi tiderna vi pratade om för att jobba med uppsatsen? Kramkram

Anonym sa...

Jag har en utmaning till dig ifall du hoinner..........kolla i min blogg.

kram