torsdag 9 oktober 2008

Slutkörd

Ja nu har jag näst intill pluggat klart inför tentan imorgon, ska bara kolla igenom Stier-boken lite till, sen orkar jag inte mer. Betvivlar att jag kommer att klara tentan men som våran kursmentor sa: "Det här är ju faktiskt eran första tenta och det gör ju faktiskt inget att göra en omtenta, se det som ett testförsök nu och klarar ni det är det ju bara bra men om inte så är det bara att göra om den och då vet du lite mer hur en tenta funkar". Väldigt klokt sagt tycker jag så i princip räknar jag med att få göra en omtenta men klarar jag det nu direkt så är det bara positivt :D
Men shit vad jobbigt det är att plugga, särskilt när det är två böcker som är så akademiskt skrivna så att man/jag inte fattar något.
Som tur är så är det ju inte bara jag som känner såhär, typ hela arbetsgruppen känner likadant.
Så håll tummarna för mig imorgon när jag ska sitta och skriva tentan i hela FYRA timmar imorgon!

4 kommentarer:

Line sa...

Jag kommer hålla tummarna hårt för dig imorgon! Lycka till!
Kram

Anonym sa...

Ja nu är det ju bara att köra på, det må bära eller brista. Skönt iaf när det är gjort sen så man vet vad som förväntas av en.
Visst ska vi klara det!!
Kramkram

Anonym sa...

jag har hållt tummarna hema förmiddagen, hur gick det nu då?

Anonym sa...

eh ja, hela förmiddagen ska det stå :P